شعر خوب برای آهنگ

انتخاب شعر خوب و مناسب یکی از اساسی ترین ملاکها برای خوانندگیست یعنی ممکن است فردی صدای خوبی داشته باشد و اصول اهنگسازی و .. را رعایت کرده باشد ولی با توجه به شعر نامتناسب آهنگ، مخاطب خود را از دست بدهد. بنابراین سرودن یک شعر مناسب و تاثیر گذار برای شروع خوانندگی بسیار حائز اهمیت است شاید علت اینکه بعضی آهنگ ها برای همیشه ماندگار می مانند شعر مناسب آنها باشد. وزن شعر، تناسب قافیه ، استفاده نکردن مکرر از کلمات تکراری و مفهوم مناسب آن جزو مهمترین ملاکها برای سرودن شعر خوانندگی است.

نحوه ایجاد ویبره یا لرزش صدا هنگام خوانندگی

ویبره یا لرزش صدا یکی از روشهاییست که اکثر خواننده ها برای گوش نواز شدن موسیقی اشان از آن استفاده میکنند در این ترفند خواننده بین دو نت بالا و پایین میرود یعنی از نت 1 به نت 2 رفته و دوباره برمیگردد و دوباره همین کار را تکرار میکند تا ویبره در صدا ایجاد شود و حس خوبی برای شنونده ایجاد شود، البته استفاده بیش حد از این ترفند باعث خراب شدن آهنگ میشود. در این میان برخی افراد حنجره بخصوصی دارند که براحتی میتوانند این حالت را ایجاد کنند ولی برخی افراد بایستی با تمرین این کار را انجام دهند برای تمرین اینکار دهان خود را ببندید و با تلفظ کلمه م در هنجره تان به آرامی صدای خود را بلرزانید یعنی بالا و پایین آورید بعد از 30 ثانیه متوقف کرده و دوباره اینکار را انجام دهید همچنین این تمرین برای گرم کردن قبل از خوانندگی نیز توصیه میشود همانطور که میدانید اکثر خواننده های مبتدی بدون آگاهی مستقیما میروند سر خواندن آهنگ مورد نظر، در حالیکه بایستی قبل از خوانندن هنجره را گرم و شروع به خوانندگی کرد تا خروجی مدنظر را بدهد. موفق باشید.

جنس خوب صدا

برخی افراد واقعا جنس صدای خوبی دارند ولی چون بصورت مبتدیانه و بدون هیچ آگاهی قبلی اقدام به خوانندگی میکنندسریع مایوس شده و خوانندگی را رها میکنند. در این میان میتوانم خودم رامثال بزنم که به گفته خیلی ها جنس صدای خوبی دارم ولی متاسفانه چون با امکانات کم و بدون هیچ استادی کار میکنم هیچوقت نمیتوانم به آرزوها و علایقم برسم. البته جنس صدا یک چیز سلیقه ای است یعنی ممکنه یکی از صدای یه نفر خوشش بیاد یکی نه.. ولی فکر میکنم یکی از اساسی ترین پیش شرط ها برای شروع خوانندگی جنس صدای خوب است. هر چند بسیار بوده اند خواننده هایی که جنس صدای خوبی نداشته اند ولی با تمرین و تلاش به ایده آلهای خود رسیده اند و مشهور شده اند. موسیقی کار یک روز دو روز نیست بایستی بسیار تمرین و ممارست داشت تا به یک چیزی رسید هرچند اکثر ماهایی که پابه عرصه موسیقی گذاشته ایم بیشتر برا دل خودمون میخونیم و بنا به علاقه ای که داریم میخونیم، متاسفانه امروزه دیگه دوره زمانه پوله یعنی بهترین صدا رو داشته باشی پول نداشته باشی به هیچ جایی نمیرسی، امیدوارم روزی برسه که هر کی هر آرزویی تو دلش داشت برآورده بشه. موفق باشید

ابزار خوانندگی

برای یک اجرای خوب، یک میکروفن باکیفیت با یک کارت صوتی حرفه ای اساسی ترین نیاز است البته بایستی صدای خود فرد نیز کشش لازم را برای خوانندگی داشته باشد.متاسفانه بسیاری از ما جوانها بنا به علاقه ای که به موسیقیموسیقیموسیقیداریم بسیار مبتدیانه و با کمترین امکانات اقدام به ضبط میکنیم که نتیجه کار شاید چندان خوشایند نباشد ولی برای شروع کار خوبست.خود محیطی که در ان ضبط میکنید مهم است و اینکه میکروفن شما فقط مخصوص وکال و استودیو باشد. کار با برنامه های میکس و اهنگ سازی نیز از ابتدایی ترین نیازهاست. یک صدای خوب وقتی میتواند خود را به خوبی بروز دهد که نزد استادی مجرب پرورش داده شده و با امکانات و تکنولوژی های جدید در هم آمیزد تا خروجی دلنشینی داشته باشد. بنده به عنوان یک خواننده پاپ که مدتهاست بصورت آماتور میخونم یا به قول معروف برا دل خودم میخونم هنوز نتوانستم به اون شرایط آرمانی برسم که در این بین کمبود امکانات و بودجه یکی از مهمترین دلایل بوده است مانند خیلی از جوانها که به موسیقی علاقه دارند ولی هیچوقت نتوانسته اند استعداد ذاتی خود را بروز دهند.همانطور که میدانید هزینه ضبط یک قطعه در استودیو قیمت بسیار بالایی دارد که خیلی ها اقدام به ضبط و انتشار آلبوم میکنند ولی نه میتوانند مجوزهای لازم رو بگیرند و نه در بین مردم مشهور شن در واقع به جورایی پول خودشونو دور میریزن. بنده واقعا علاقه ای به درامد زایی و اینجور چیزا از این طریق ندارم تنها دوست دارم یک آهنگمو یکی با جون و دل گوش بده و ازش خوشش بیاد همین برای من بسه در عین حال خیلی دوس دارم صدام بیشتر رشد کنه و اندک محبوبیت در بین مردم داشته باشم. ولی متاسفانه امروزه انگیزه های مالی و درآمدزایی هدف بیشتر خواننده هاییست که میخواهند پا به عرصه بگذارند. در آخر میتوانم بگویم  بنده با کمترین امکانات اقدام به ضبط و خوانندگی میکنم باشد که گاهی شما هموطن عزیز اهنگهایم را دانلود کنید نظر بدید تا بهتر شوم. 

دانلود آهنگ ترکی بیاض گجلر از محمدحیدری

بیاض گجلر،محمدحیدری،تبریز،مرند

اهنگ جدید و بسیار زیبای ترکی از خواننده پاپ محمد حیدری

متن آهنگ جدید بیاض گئجلر:

گوروشدوخ یاریمنان بولاغ باشیندا اولدوزلو گجه ده آی ایشیغیندا

دانیشدیخ اورکدن دنیالار قدر سرداش اولدو بیزه بیاض گئجلر

بیاض گجلر بیاض گجلر دانیشدیخ اورکدن دنیالار قدر

بیاض گجلر بیاض گجلر سرداش الدو بیزه بیاض گجلر


یادیندا سویشدیخ اول گوروشده

آغلادیخ دوزمدیخ گلن گوروشه

یادیندا دانشیدیخ کی آیریلمیاخ

سوگیدن بیز هش واخ گاچیب دویمویاخ

بیاض گئجه لر بیاض گجلر دانیشدیخ اورکدن دنیالار قدر

بیاض گجلر بیاض گجلر سرداش الدو بیزه بیاض گجلر


بیاض گئجه لر بیاض گجلر دانیشدیخ اورکدن دنیالار قدر

بیاض گجلر بیاض گجلر سرداش الدو بیزه بیاض گجلر


دانلود آهنگ ترکی بیاض گجلر از محمدحیدری

یادیندا گوروشدوخ بولاغ باشیندا

اوز اوزه دانیشدیخ آی ایشیغیندا

بیدی او زامانلار گئدی آداملار

دییشدی سوگیلر گچدی زامانلار

بولاغین یرینده مترو ورولار

ایندی سوگیلی لر اوردا دورولار

بیاض گئجه لر بیاض گئجه لر دییشیب سوگیلر عشق اولوب هدر

بیاض گجلر بیاض گجلرنه بیلیدیخ بله اولاجاخ سحر


بیاض گئجه لر بیاض گئجه لر دییشیب سوگیلر عشق اولوب هدر

بیاض گجلر بیاض گجلرنه بیلیدیخ بله اولاجاخ سحر


با دانلود این اهنگ نسخه جدیدی از بیاض گجلر را خواهید شنید

تنظیم آهنگ: سئوگی عرفان با صدای عرفان

مدت: 5.36

حجم: 5.13مگابایت

برای دانلود از لینک زیر پس از کلیک و باز شدن صفحه دانلود روی کادر قرمز رنگ ایجاد لینک دانلود کلیک نمایید.

دانلود بیاض گئجه لر از mohammadheydari (سرور پیکو فایل)


سلام و عرض ادب

با نام و یاد عشق هستی بخش...

سلام و عرض ادبی خاضعانه خدمت همه هموطنان عزیزم دارم

بنده عرفان حیدری هستم این وبسایت رسمی بنده هست انشاالله از این به بعد تمامی کار ها را در این وبلاگ قرار خواهم داد.

امیدوارم شما هموطن عزیز با همراهی این وبسایت بنده را در هرچه بهتر خواندن و کار موسیقی یاری بفرمایید